Piotr Wyrzykowski – transkrypcja rozmowy
Urodzony w 1968 roku w Gdańsku.
Artysta sztuk wizualnych, performer, scenograf filmowy. Studiował architekturę wnętrz a następnie malarstwo w gdańskiej PWSSP. Dyplom uzyskał w Pracowni Intermedialnej prof. Witosława Czerwonki.
Twórca eksperymentalnych aplikacji mobilnych, wideo, multimedialnych performansów, fotografii, projektów internetowych, instalacji interaktywnych, projekcji w przestrzeni publicznej.
W latach 90. aktywnie uczestniczył w gdańskim środowisku artystycznym, angażując się w działania współtworzące Nową Szkołę Gdańską. Był członkiem Stowarzyszenia Aktywności Społecznej prowadzącego galerię C14, współtworzył Fundację Otwarte Atelier (aktualnie CSW Łaźnia), był wiceprezesem Fundacji Wyspa Progress oraz współzałożycielem (1995) i dyrektorem grupy C.U.K.T., prekursorsko wykorzystującej Internet do działań artystycznych.
Jest autorem pierwszej polskiej pracy internetowej (44), stworzonej w oparciu o Poczet królów i książąt polskich Jana Matejki. Jeden z nielicznych polskich artystów, których prace znajdują się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Jego prace znajdują się również w kolekcjach i archiwach Muzeach Stuki Nowoczesnej w Warszawie i we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, CSW Zamek Ujazdowski, NOMUS – Nowym Muzeum Sztuki w Gdańsku oraz prywatnej kolekcji Pinchuk Center w Kijowie.
Wybrane wystawy indywidualne:
1990, Warszawa – Gdańsk, Galeria Wyspa, Gdańsk (jako Ziemia Mindel Würm, wspólnie z Markiem Rogulusem Rogulskim)
1991, Performance z anteną, Galeria C-14
1992, Czysta energia, Galeria C-14, Gdańsk (Venom Underground, wspólnie z Adamem Virusem Popkiem)
1993, Performance inauguracyjny, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
1995
Przysięga prezydenta, Klub Mózg, Bydgoszcz
Teleperformance, Galeria QQ, Kraków
Antyelekcja Technodemonstracja, Forty, Gdańsk (C.U.K.T., czyli Centralny Urząd Kultury Technicznej)
1999
Cyborg’s Sex Manual 1.0, Galeria Entropia, Wrocław
Prywatność akt III – David Everybody w wirtualnym performance, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Promocja, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
2000
Biuro wyborcze Wiktorii Cukt, Muzeum Sztuki Łódź; Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa (C.U.K.T., czyli Centralny Urząd Kultury Technicznej)
Wybrane wystawy zbiorowe:
1990, Międzynarodowy Festiwal Performance, Galeria Wyspa, Gdańsk (jako Ziemia Mindel Würm, wspólnie z Markiem Rogulusem Rogulskim)
1993
Sztuka – Miasto – Maszyna, Otwarte Atelier, Gdańsk
Eleonora w Tallinie, Dom Sztuki, Tallin, Estonia
1994
Ucho Beethovena, Otwarte Atelier, Gdańsk
Kolekcja, Galeria Wyspa, Gdańsk
1995, Antyciała, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
1997
Media Art Biennale WRO 97, Wrocław (C.U.K.T., czyli Centralny Urząd Kultury Technicznej)
LAB 6, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa (C.U.K.T., czyli Centralny Urząd Kultury Technicznej)
Transformator emocji, Galeria Budapest, Budapeszt, Węgry
Nowe prądy w sztuce wideo, Museum of Modern Art, Nowy Jork, Stany Zjednoczone
1998, W tym szczególnym momencie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
1999
After the Wall, Moderna Museet, Sztokholm, Szwecja (C.U.K.T., czyli Centralny Urząd Kultury Technicznej)
Public Relations, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk (C.U.K.T., czyli Centralny Urząd Kultury Technicznej)
Oikos, Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego, Bydgoszcz
2000
After the Wall, Neue Nationalgalerie, Hamburger Bahnhof, Berlin, Niemcy (C.U.K.T., czyli Centralny Urząd Kultury Technicznej)
Negocjatorzy sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk (C.U.K.T., czyli Centralny Urząd Kultury Technicznej)
Scena 2000, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa